25 Temmuz 2023 Salı

kuş olsam yapacağım şeyler listesi.

 

hayatım boyunca hep başka bir varlık olarak dünyaya gelmenin hayalini kurdum. sincaptan kertenkeleye, akşamsefasından çimene her şey ama her şey olurdu. 

ama kuşlar... ah, onlara ne özeniyorum bir bilseler. belki bi güncük yer değiştirmeye tamam derlerdi. belki onları ve tanrı'yı ikna ederim umuduyla yaptığım o liste aşağıda.


*güzel istanbul'umun her yerini ama her yerini gezmek, yokuşlarını özlerim belki çıkamadığım ama yukarıdan görüntüsüne de aşık olacağım eminim.

*kanat çırpmak, bunun nasıl bir his olduğunu çok merak ediyorum. martı dostumuz jonathan'ın söylediğine göre harika bir hismiş..

*kuş dilini çok iyi konuşuyorum. eğer ielts gibi bi sınavı olsa 8.5 ile falan geçerdim muhtemelen.

*evim nerede bilmek hissi. bunu da çok merak ediyorum. eğer bir kuş olsaydım kendime bir yuva kurup buna evim diyebilirdim, bir kırlangıç olsam örneğin yaşlı bir teyzenin balkonuna tünerdim. ya da daha da iyisi tüm dünyayı evim gibi hissedebilirdim. insanken böyle hissetmiyorum. tek bir an bile hissetmedim.

*sevdiklerini toprak almış birileri kuş gördüğünde onları yanında hisseder bazen. bu işe yaramak isterdim ben de.

*kuş olsam sesim mükemmel olurdu eminim, sabah akşam şarkı söylerdim; sevgililer, yalnızlar, kendi kalbine hapis olanlar ve özgürlük nedir hiç tatmayanlar için

*bana bir keresinde kumru olduğum söylenmişti aslında. çok inandırıcı bir yalandı ve yalan olduğu yüzde yüz belli olmasına rağmen. ben inanmayı seçtiğim için inandırıcıydı belki de. çünkü bilirsiniz aşık olduğunuz zaman yürek denen ormanda bir kuş anormal bir hızda döner. benim hikayemde kuş bendim ve kumru olmam istenmişti. yine bir şeyleri yanlış yaptım ve olmadı. belki gerçek bir kuş olsam böyle olmazdı.

*eğer bir kuş olarak yaratılsaydım belki kendimi daha çok severdim gibi de geliyor. renkli tüylerim bile olurdu belki, annem bana nasıl uçmam gerektiğini öğretirdi hem. her şeyi ama her şeyi el yordamıyla öğrenmek zorunda kalmazdım.

*eğer bir kuş olsaydım asla olmayacağım şeylere özenip böyle bir liste hazırlamazdım sanırım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

iki kabus.

bir. elli yaşındayım. otuzlarımın başında, sırf  yalnız kalmamak için makul bulduğum bir adamla evlenmişim. adam kel ve göbekli ama benim se...